לוגו קול הזכויות חדש סופי לבד

גמלת ילד חולה סרטן

להאזנה:

 

הורים לילדים חולי סרטן? חשוב שתדעו שהמדינה מכירה בכך ואתם לא לבד. יש באפשרותכם לקבל תמיכה כלכלית מהמדינה לרבות מענים נוספים המסופקים דרך קופות החולים וגופים שונים. מאמר זה יכווין אתכם לקבלת גמלה לילדיכם החולה דרך ביטוח לאומי והכרות עם האפשרויות העומדות לצידכם. 

 

מחלת הסרטן

בעשורים האחרונים ניכר כי גדלה הופעתה של מחלת הסרטן ובשל כך גדל מאוד גם המודעות בנושא. מחקרים רבים נערכו בכדי לבחון את המחלה, אולם המחקר עודנו לוקה בחסר ונמצא בהתפתחות מתמדת.

מחלת הסרטן הינה למעשה מחלה ובה נמצא גידול ממאיר בתאי הגוף. בגידול ישנם תאים סרטניים שהם למעשה תאים המשחזרים את קוד ה –     D.N.A. של האדם ומעוותים אותו ובכך חודרים לתאים חשובים והורגים אותם. בעוד שתאים פונקציונליים בגוף מתרבים בצורה מבוקרת ובמידה, תאים סרטניים ממשיכים להתרבות בקצב מהיר ובאופן לא מבוקר, עד שהם משתלטים על התאים הבריאים.

למחלה זו יש כיום צורות ביטוי שונות והיא תוקפת את כל חלקי הגוף. מבין הסוגים הנפוצים נמצאים: סרטן הערמונית, סרטן השד, סרטן צוואר הרחם, לוקמיה.

קיימים שני סוגי גידולים: גידול ממאיר וגידול שפיר. בגידול שפיר אמנם ישנה התרבות של תאים אך הם אינם מתפשטים לחלקים אחרים בגוף ונמצאים בגבול מסוים. לעומתם, תאים ממאירים, לא רק שמתרבים מהר אלא גולשים לשאר חלקי הגוף ולכן נחשבים מסוכנים יותר.

גמלת ילד חולה סרטן
גמלת ילד חולה סרטן

 

מחלת הסרטן בקרב ילדים

אנו עדים להתרסות של המחלה בקרב ילדים ונוער, אולם יחסית לעולם היא נחשבת נמוכה. מדובר על כ – 500 ילדים ובני נוער בשנה, המתגלים כחולים חדשים בסרטן על כל סוגיו. אולם סוג הסרטן העיקרי בקרב ילדים ונוער הינו לוקמיה, המאופיין כהתרבות של תאי דם לבנים בצורה מהירה ולא מבוקרת.

כיום חלה עליה בקרב בני הנוער והילדים המחלימים מסרטן, בשל התקדמות הטיפולים. עבור מטופלים רבים המחלה נעלמת כליל ואינה חוזרת בשנית.

ישנם טיפולים המבוססים על ניתוח או קבלת תרופות. אולם טיפולים מהסוג הקשה והמורכב יותר, הינם טיפולים כימותרפיים אם בעירוי ואם בקרינה מייננת, אשר חודרים עמוק אל הגוף במטרה להכרית את התאים הסרטניים. טיפול כזה נפרש על פני זמן, מעייף ומחליש את הגוף. הוא מהווה קושי מאוד גדול הן על הילד והן על הוריו, שלרוב עוזבים את הכל כדי להבטיח ליווי צמוד בטיפול זה.

ההתמודדות עם סרטן בקרב ילדים מביאה למציאות מורכבת, הן בהיבט הטיפולי והן בהיבט הרגשי. לכן חשוב לכם ההורים, לקבל מקורות תמיכה רבים עד כמה שניתן. כדי להקל על ההתמודדות כדאי לבקש גמלת ילד חולה סרטן, אשר תאפשר לכם רווחה כלכלית בטיפול במחלה ותאפשר לאתר ולרכוש תמיכה נוספת ולהתפנות עבור הטיפול.

 

הגשת תביעה לגמלת ילד חולה סרטן

הגדרת הזכאות לילד היא עד לגיל 18 ו – 3 חודשים. כל ילד אשר עובר טיפולים כימותרפיים כמצויין לעיל, זכאי לקבלת גמלה. בנוסף לכך יש לבדוק תנאי זכאות נוספים, כגון תעודת תושב של הילד וזכאותו לשירותי בריאות, וטיפול ביתי על ידי הוריו האפוטרופוסים.

יש להגיש מסמכי בקשה ומסמכים רפואיים באתר הביטוח הלאומי. המסמכים כוללים: 

  • מסמך רפואי מעודכן המעיד על המחלה של הילד, היסטוריה רפואית והתהליך הרפואי.
  • דוחות רפואיים המעידים על תהליך הטיפול והמעקב במרפאות השונות.
  • אבחון לילד מונשם – האבחון יתקבל על ידי הרופא המטפל בילד וייתן מידע והכוונה לגבי תהליך ההנשמה וסוג המכשור המשמש לכך.

שימו לב! ייתכן שתהליך האישור ומתן הגמלה ייקח בטווח זמן של כמה שנים עד שנה רטרואקטיבית. לכן חשוב להגיש את המסמכים כמה שיותר מהר, ולבדוק אפשרויות כלכליות לתשלום. עם זאת, החלטת הוועדה תשלח עד 45 יום מקבלת הבקשה, לכן היו ערניים לטווחי הזמנים כדי לבחון את זכאותכם. אם החלטת הוועדה אינה מספקת אתכם, תוכלו להגיש ערעור בתוך 90 יום.

כאשר ילדכם יגיע מעל לגיל קבלת הגמלה, ניתן לבחון אפשרות לבקשת “קצבת נכות והטבות נלוות”  דרך הביטוח הלאומי.

ניתן להיעזר במרכז “יד מכוונת” הפועל מטעם הביטוח הלאומי למתן מידע והכוונה להורים המבקשים להגיש תביעה.

סכום גמלת ילד נכה, עבור ילד שהוגדר כמאה אחוז חולה, עומד על 2,608 ₪. אם הילד הוגדר באחוזי נכות של 188%, בשל זכאות 3 עילות זכאות נוספות, או אם הוא נמצא בטיפול אונקולוגי,  הוא יהיה זכאי לקבלת סכום של 4,773 ₪. גם לאחר סיום תקופת הטיפולים, הילד יהיה זכאי לחודש נוסף, ובחמשת החודשים הבאים ימשיך לקבל גמלה בשיעור של 100%.

 

פטורים והטבות נוספים

חשוב לדעת שהתמיכה הכלכלית אינה רק קבלת גמלה, כי אם סבסוד של מגוון טיפולים על ידי המדינה וקופות החולים.

כך, עבור חולי סרטן ניתנים פטורים מתשלומים שונים בבית החולים, כגון: פטור מתשלום בחניה או בפנייה למיון. מימון נסיעות עבור חולים המגיעים לטיפולים, ומימון האשפוז במעון לחולי סרטן במשך תקופת הטיפול וההחלמה.

כמו כן, ישנו סבסוד של תרופות ותקרת תשלומים בעת רכישת תרופות. גם בדיקות מסוימות כגון בדיקות גנטיות ניתנות בסבסוד.

בנוסף לכך ניתנים שירותים משלימים ושירותי תמיכה נפשיים ורפואיים על ידי קופות החולי, כגון: קבוצות תמיכה בחולי סרטן ומשפחותיהם, טיפול נפשי ומיני ופעילויות ספורטיביות שונות, דוגמת קבוצת ריצה למחלימות מסרטן השד.

 

לסיכום

מדובר במחלה שההתמודדות עימה אינה פשוטה קל, במיוחד כשמדובר בילדים ובילד שלכם. לכן אל תהיו לבד, ודעו את זכויותיכם. כיום יש מקורות תמיכה רבים, וזכותכם לקבלם, לרבות קבלת תמיכה כלכלית מהמדינה, על ידי הגשת תביעה לביטוח הלאומי. התהליך נראה ארוך ומסורבל אך הוא יכול להיות פשוט למדי. במאמר זה ניתן מידע בסיסי להגשת התביעה ומידע על זכאות וחשוב להגיש את הטפסים במהרה ועם אישורים רפואיים מתאימים, כדי לקבל את הגמלה מהר ככל האפשר.

שנדע רק בריאות!

תוכן עניינים