לוגו קול הזכויות חדש סופי לבד

גמלת ניידות לילד חולה סרטן

להאזנה:

 

ילד שחלה בסרטן יכול ליצור התמודדות לא פשוטה בקרב ההורים והמשפחה, בנוסף לצורך בטיפולים ובהשגחה. לכן חשוב שתכירו את הזכויות שהמדינה מעניקה לילד ולמשפחה, במטרה להקל עליכם ההורים ובמטרה לאפשר לילד את הטיפולים המגיעים לו לצד שמירה במידת האפשר על שגרה יומית. מאמר זה נכתב עבור “קול הזכויות” במטרה לתת מידע על גמלת ניידות לילד חולה סרטן.

 

התמודדות של ילד חולה סרטן

בפני ילד חולה סרטן עומדת התמודדות לא פשוטה: כאבים מצד אחד, מגוון טיפולים המצריכים מנוחה ממושכת ואף אשפוז, לצד נסיון לשמור על שגרת לימודים, פעילויות חברתיות ובעיקר מורל גבוה ומצב רוח טוב, שלא תמיד מתאפשרים, אך הכרחיים מאוד עבור ההחלמה.

 

התמודדות ההורים עם המחלה

מחלת הסרטן כבר זכתה בכינוי “המחלה”, ולא בכדי. היא מייצגת היום את אחת המחלות הנפוצות וההרסניות לגוף. היא אמנם קיימת בדרגות שונות, אולם התמודדות ההורים עם המחלה אצל ילדיהם, אינה פשוטה מבחינה רגשית, פיזית וכלכלית. מבחינה רגשית, המחלה מכניסה אתכם ההורים לפעולה מחד, ומצד שני יכולה ליצור מערבולת של רגשות.

אתם מנסים לשמור מרגשות שליליים לחדור לילד, אך אין ספק שרגשות כגון חרדה וכעס יכולים ללוות את התהליך. נוסף על כך הוא ההיבט הפיזי המצריך השגחה על הילד וסיוע לו בשגרת היומיום. לבסוף ההיבט הכלכלי, הכולל את עלות הטיפולים והתרופות והעדרות מהעבודה כדי ללוות את הילד. הורים יקרים, ליבנו איתכם.

גמלת ניידות לילד חולה סרטן
גמלת ניידות לילד חולה סרטן

 

מחלת הסרטן באוכלוסייה

מחלת הסרטן הפכה להיות מבין המחלות העיקריות הגורמות לתמותה בקרב האוכלוסייה. היא הולכת ומתפשטת בעולם. יש לה ביטויים שונים, בהתאם לחלקי הגוף שהיא תוקפת, כגון: סרטן השד, סרטן צוואר הרחם, וכו’. בישראל, כחמש מאות ילדים מתגלים כחולי סרטן בכל שנה. עם זאת, ילדים רבים מוצאים את הכח להחלים מהמחלה לגמרי.

 

קבלת גמלה מהמדינה

המדינה מכירה בקושי של ההורים ושל הילדים להתמודדת עם המחלה בהיבטיה השונים, ומכירה ביכולת של ילדים רבים להחלים מהמחלה. לכן המדינה מעניקה גמלה לילד חולה סרטן, וכחלק מכך גמלת ניידות לילד חולה סרטן. זאת לצד הטבות נוספות שאינן ניתנות כגמלה אך יכולות לחסוך כסף רב להורים ולעזור להם להיות עבור הילדים. תוכלו למצוא באתר קול הזכויות מידע נוסף על קבלת גמלה לילד חולה סרטן.

 

זכאות לגמלה לילד חולה סרטן

כדי להיות זכאי לקבל גמלת ניידות, תחילה על הילד להיות מוכר כזכאי לגמלה מטעם הביטוח הלאומי. על הילד להיות מוכר בגמלת נכות הניתנת לילדים ולאנשים שלקו במחלה כרונית או מחלה מסכנת חיים.

ילד המקבל טיפולים כימותרפים או אונקולוגיים זכאי לקבלת גמלה של בין 100% ועד ל – 188%. לאורך תקופת הטיפולים זכאי הילד להיות מוגדר ב – 188% נכות ומספר חודשים לאחרי הטיפולים זכאי להמשיך ולהיות מוכר כבעל 100% אחוזי נכות לשם קבלת גמלה. הגדרת זכאות ילד לגמלה הנה עד גיל 18 שנים ו – 3 חודשים.

 

אחוזי הזכאות הנדרשים לקבלת הגמלה

במקרים רבים, הורים לילדים בעלי נכות נאלצים לבחור בין גמלה כספית לגמלת ניידות עבור ילדיהם. נדרשים מעל 80% אחוזי נכות כדי להיות זכאים לקבל את שתי הגמלות. אולם במקרה של ילד חולה סרטן, הוא יוגדר כבעל 100% נכות ומעלה, ולכן קיימת האפשרות לבדיקת זכאות לשתי הגמלאות: גמלה לילד חולה סרטן וגמלת ניידות לילד חולה סרטן.

 

גמלת ניידות לילד חולה סרטן – ההגדרה

מטרת גמלת הניידות הינה לסייע בהיבט כלכלי נוסף למשפחה, מעבר למימון הטיפולים, ולנסות לאפשר לילד התניידות נוחה ככל האפשר ושמירה על אורח חיים תקין עד כמה שניתן.

גמלת ניידות מסייעת במספר היבטים:

  • זכאות להסעות מביתו של הילד ועד הגיעו למוסד החינוכי וחזרה ממנו.
  • זכאות לליווי על ההסעה – המלווה יאסוף את הילד מביתו וילווה אותו עד להגעתו לשערי בית הספר (וליווי דומה והפוך בסיום יום הלימודים).
  • זכאות להסעות למסגרות חברתיות המוגדרות בחוק.
  • זכאות לסבסוד נסיעות לשם נסיעה לטיפולים ובדיקות, לרבות אשפוזים.
  • עזרה במתן הלוואה להורים ברכישת רכב או בהוצאות רכב.
  • סבסוד חלקי בהוצאות סכום שיעורי נהיגה והוצאת רשיון למתבגרים בגילאי 17 ומעלה, אשר הותר להם לעשות זאת מבחינה בריאותית.

 

חוק הניידות לבעלי מוגבלות

מדינת ישראל, הגדירה על פי חוק, שכל ילד עד גיל 18, אשר מוגדר כבעל נכות או מוגבלות, זכאי להסעה אל המוסד החינוכי וחזרה ממנו, הכוללת גם ליווי מדלת ביתו ועד שערי המוסד. “חוק הסעה בטיחותית לילדים ופעוטות עם מוגבלות” נחקק בשנת תשנ”ד, 1994. ילד חולה סרטן שיהיה זכאי לגמלת ניידות, יהיה זכאי בין היתר לשירות זה. בית הספר יתאם את שירותי ההסעה עם המועצה המקומית, וזו תהיה מחוייבת להוציא את החוק מן הכח אל הפועל.

 

קבלת תו נכה

כחלק מהעזרה בניידות, במטרה להקל על ילד חולה סרטן והוריו, הילד רשאי לקבל תו נכה. נכון הדבר שלעיתים נתקלים חולי הסרטן בקושי לקבלת תו נכה, אך לא כך אמור להיות הדבר, ויש באפשרות ההורים להגיש בקשה ולהלחם עבורה.

 

הנחה בתחבורה הציבורית

ככתוב  לעיל, כחלק מגמלת ניידות לילד חולה סרטן, הוא רשאי להנחה משמעותית ולסבסוד הנסיעות בתחבורה הציבורית. הנסיעות יכולות להיות לבדיקות או כנסיעות בשגרה. במידה וההורים משתמשים גם הם בתחבורה הציבורית לליווי הילד לבדיקות ניתן להגיש בקשה להחזרים.

 

“קול הזכויות” מלווה ילדים חולי סרטן ואת משפחותיהם

צוות “קול הזכויות” מצדיע לילדים חולי סרטן, ולכם ההורים יחד עם בני המשפחה. אנו מודעים להתמודדות המורכבת עם המחלה, ועדים לילדים והורים חזקים ואמיצים המפגינים חוסן למולה. אנו מאמינים שעם הכוונה נכונה וטיפול מותאם, הילדים יכולים להגיע להישגים בריאותיים ואפילו לידי החלמה.

זו הסיבה שאנחנו כאן, לחבק ולתמוך במשפחות ובילדים. תוכלו למצוא באתר זה מידע מקיף על הזכויות שלכם ולפנות אלינו למידה נוסף, תמיכה והכוונה, יחד עם ליווי נכון אל מול הביטוח הלאומי והשירותים הרפואיים כדי שלא תשארו לבד.

תוכן עניינים