לוגו קול הזכויות חדש סופי לבד

עורך דין רשלנות רפואית בלידה

להאזנה:

 

הריון ולידה הם אירועים משמעותיים בחייו של אדם, אך לעיתים לרשלנות רפואית ברגעים אלו עלולות להיות השלכות קשות. במקרים כאלה, חיוני להסתייע בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית בלידה, שיכולים לסייע להגן על בריאותם ורווחתם של אמהות ותינוקות בישראל.

 

מהי רשלנות רפואית בלידה ובמה היא עשויה להתבטא?

רשלנות רפואית בלידה מתרחשת כאשר אנשי מקצוע מתחום הרפואה, ובכלל זה רופאים, אחיות, מיילדות או גורמים אחרים, אינם מספקים טיפול נאות במהלך ההיריון, הלידה או לאחר הלידה, לאם ו/או לילוד. הדבר יכול להוביל לפגיעה בריאותית קשה ואף למוות של האם ו/או התינוק.

עם הדוגמאות הנפוצות לרשלנות רפואית בלידה, נמנים מקרים של אבחנה שגויה של רעלת הריון, אי מעקב אחר מצוקה עוברית או ניתוח קיסרי מושהה, אך גם אי קבלת הסכמה מדעת מצד היולדת לביצוע הליכים שונים הקשורים בלידה, כגון מתן זירוז, הפנייה לניתוח קיסרי וכיוצא באלו.

 

הקשר בין רשלנות רפואית בלידה לבין לידת ילדים עם צרכים מיוחדים

הריון ולידה אמורים להיות אירועים משמחים, אך כפי שציינו קודם, לרשלנות רפואית ברגעים אלו עלולות להיות השלכות חמורות הן על האם והן על התינוק. אחת התוצאות ההרסניות ביותר של רשלנות רפואית בלידה היא לידת ילד חולה, נכה או בעל מום, התלוי באופן יוצא דופן בסיוע מזולתו לקיום צרכיו הבסיסיים, בשל מגבלותיו הרפואיות.

עורך דין רשלנות רפואית בלידה
עורך דין רשלנות רפואית בלידה

 

ההשלכות של מקרי רשלנות רפואית בלידה המצדיקות פנייה לסיוע משפטי מקצועי

לרשלנות רפואית בלידה עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת לגבי האם והתינוק כאחד, וכאמור היא עלולה לגרום להולדת ילד עם צרכים מיוחדים. ללידת ילד עם צרכים מיוחדים יכולה להיות השפעה עמוקה על המשפחה.

הדבר יכול לגרור הוצאות רפואיות משמעותיות, אובדן שכר ועלויות אחרות הקשורות לטיפול בילד עם צרכים מיוחדים. זה יכול גם לגרום ללחץ רב וחוסר ודאות לגבי העתיד, שעלולים לגבות מחיר רגשי כבד מההורים.

 

דוגמאות למקרי רשלנות רפואית בלידה שעלולים להוביל ללידת ילד עם צרכים מיוחדים

עם הדוגמאות למקרי רשלנות רפואית בלידה שעלולים להוביל ללידה של ילד בעל צרכים מיוחדים, ניתן למנות: אי אבחון וטיפול בסוכרת הריונית כראוי, אי מעקב אחר מצוקה עוברית או עיכוב בהפנייה לביצוע ניתוח קיסרי. טעויות אלו עלולות לגרום לפגיעות לילוד, כגון שיתוק מוחין, אנצפלופתיה היפוקסית-איסכמית (HIE), אוטיזם וליקויים נוירולוגיים אחרים שיכולים להוביל למוגבלות שתלווה את הילד לשארית חייו.

לאור ההשלכות הקשות הללו, במקרים בהם מתעורר החשד לכך שהתרחש מחדל רפואי הנוגע להריון ו/או ללידה, חשוב להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית בלידה לבירור הסעדים המשפטיים הזמינים לכם. עורכי דין לענייני רשלנות רפואית בלידה יכולים לסייע בהגנה על זכויותיכם ולמקסם את הפוטנציאל לקבלת פיצוי עבור ההוצאות והנזקים הקשורים להולדת ילד עם צרכים מיוחדים.

 

מהי “הולדה בעוולה” וכיצד מושג זה נוגע לרשלנות רפואית בלידה?

הולדה בעוולה מהווה מושג משפטי מתחום הנזיקין, המתייחס לטענה כי הייתה אפשרות להימנע מלידת ילד הסובל מליקויים רפואיים חמורים ו/או מוגבלויות הנובעות ממומים, תסמונות או מחלה תורשתית, ככל שהגורמים הרפואיים שליוו את לידתו, היו ממלאים את תפקידם בהתאם לסטנדרטים הרפואיים, המקצועיים והבטיחותיים שבהם הם נדרשים לעמוד.

חשוב לדעת כי רשלנות רפואית בלידה הגורמת להולדה בעוולה של ילד בעל צרכים מיוחדים, מהווה עילה קבילה להגשתה של תביעת פיצויים. זאת בהינתן שניתן להוכיח את קיומו של קשר בין התרשלותם של הגורמים הרפואיים שעמם באו ההורים לעתיד במסגרת הלידה לבין הנזקים הרפואיים שמהם סובל הילד והפגיעות הממוניות והלא ממוניות שהדבר יצר עבר התא המשפחתי בכללותו.

הוכחת קשר מסוג זה אינה עניין של מה בכך ולכן נהוג להסתייע בהגשת תביעות כגון אלו, בעורך דין לענייני רשלנות רפואית בלידה שיבחן את התיקים הרפואיים של האם והילד, יעריך את קיומה של עילה להגשת תביעה נזיקין שתניב פיצויים לתובעים וידאג לקשר אותם לרופא מומחה מתחום המיילדות ורפואת הילדים, אשר יוכל לשמש כעד תביעה שיתמוך בטענה להתרחשות מחדל רפואי המצדיק תשלום פיצויים לתובעים, בבית המשפט.

 

על החשיבות של העסקת עורך דין רשלנות רפואית בלידה בהגשת תביעת פיצויים

במקרי רשלנות רפואית המובילה להולדה בעוולה, להורי הילד שנפגע בלידתו, שמורה הזכות להגיש בשמו תביעה נגד הגורמים הרפואיים האחראים לכאורה למחדל ו/או כנגד המוסד הרפואי בו הם מועסקים. מטרתן של תביעות אלו, היא לחייב את הגורמים הרלוונטיים לשאת באחריות המקצועית לנזקי הנפגעים כדי למנוע את הישנותם של מקרים דומים בעתיד, ולהבטיח פיצוי ראוי לנפגעים.

פיצוי זה יכול לכסות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקים אחרים הקשורים למחדל הרפואי ממנו נפגעו. עורך דין מנוסה לענייני רשלנות רפואית בלידה יכול לסייע לתובעים לבנות תיק תביעה חזק ולנהל משא ומתן אפקטיבי בשמם עם הצד השני, כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר בתיק.

 

כיצד יכול עו”ד רשלנות רפואית בלידה לסייע להורים לילדים עם צרכים מיוחדים במימוש זכויותיהם?

עורך דין רשלנות רפואית בלידה, יכול לסייע להורים לילדים עם צרכים מיוחדים לממש את זכויותיהם הרפואיות במספר דרכים:

  • הערכת סיכויי ההצלחה בתיק: באמצעות בחינת הרשומות הרפואיות והשתלשלות האירועים שיציגו הנפגעים, עורך הדין יוכל להעריך האם התרחשה רשלנות רפואית במקרה הנדון ואם היא אכן הובילה להולדת ילד עם צרכים מיוחדים, באופן שמצדיק הגשת תביעה נזיקית.
  • איסוף ראיות: עורך הדין יאסוף ראיות רלוונטיות לבניית תיק התביעה, לרבות תיעוד רפואי ועדויות מומחים כנדרש, כדי לבנות “קייס” חזק ומבוסס.
  • משא ומתן על פיצויים: עורך הדין ינהל משא ומתן עם הגורמים האחראים על מנת להבטיח פיצוי בגין ההוצאות והנזקים הקשורים בהולדת ילד עם צרכים מיוחדים, לרבות הוצאות רפואיות, הפסדי שכר ועלויות נוספות הכרוכות בטיפול בילד בעל צרכים מיוחדים.
  • ייצוג בבית המשפט: במידת הצורך, עורך הדין ייצג את ההורים וילדם בבית המשפט ויילחם למען הגנה על זכויותיהם והאינטרסים שלהם.
  • מימוש זכויות רפואיות: עורך הדין יכול גם לדאוג לזכויותיו הרפואיות של הילד בעל הצרכים המיוחדים, לרבות הזכות לקבל טיפול רפואי הולם, גישה לשירותים הדרושים לו והשגת התמיכה המגיעה לו ולהוריו.

 

לסיכום – אינכם חייבים להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמכם

במקרים של רשלנות רפואית שהובילה ללידת ילד בעל צרכים מיוחדים, יש מקום להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית בלידה, לטובת מיצוי אופטימלי של זכויותיכם מול הרשויות והשגת הפיצויים המגיעים לכם מהגופים הרפואיים האחראיים למחדל.

גם אם אינכם בטוחים שנכון לנקוט בצעדים משפטיים בנושא רגיש זה, זכרו כי הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, אינם אמורים לחשוב פעמיים כשמדובר על מימוש זכויות המגיעות לילדיהם ולהם, ולבטח כאשר מצבו של הילד הוא תוצר של רשלנות רפואית בלידה. לטובת מקרים כגון אלו, קיימים ארגוני סיוע כדוגמת עמותת קול הזכויות המציעים הדרכה והכוונה במקרים אלו.

אם אתם זקוקים למידע נוסף בנושא זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים או זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים במקרי רשלנות רפואית בלידה, קול הזכויות נמצאת כאן למענכם. נשמח להדריך אתכם בנוגע לאפשרויות הפעולה השונות הפתוחות בפניכם ולחבר אתכם לאנשי המקצוע המתאימים ביותר, כדוגמת עורכי דין לענייני רשלנות רפואית בלידה או בהריון, שילחמו למענכם ולמען מיצוי זכויותיכם.

מעוניינים בפרטים נוספים על התמודדות עם רשלנות רפואית בלידה? צרו עמנו קשר כעת, בטלפון: 077-996-9258.

רשלנות רפואית בלידה היא מושג שמתייחס לאי הצלחתם של גורמים רפואיים, כגון רופאים, אחיות, מיילדות וגורמים אחרים, להעניק ליולדת ולילוד טיפול נאות במהלך ההיריון, הלידה או לאחר הלידה, בשל חריגה מהסטנדרטים המקצועיים וחובת הזהירות החלים עליהם כלפי מטופליהם. כאשר מחדל כזה גורם לפגיעה רפואית או פטירתם של האם ו/או התינוק חו”ח, יש מקום לפנות לעו”ד רשלנות רפואית ולבחון את האפשרות להגיש תביעת פיציים.

פנייה לעורך דין רשלנות רפואית בלידה חשובה משום שגורם מקצועי זה יכול לסייע בהגנה על זכויותיכם כנפגעי רשלנות רפואית ולהבטיח שתקבלו פיצוי עבור ההוצאות והנזקים הקשורים לאירוע. זאת בנוסף ליכולתו לספק לכם את ההדרכה המקצועית הנדרשת להגשת תביעת הפיצויים ולמקסום סיכויי הצלחתה.

תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית בלידה הוא לבדוק את המקרה שלכם בעין מקצועית, לאסוף ראיות, לנהל משא ומתן עם הגורמים הרפואיים הרלוונטיים, לייצג אתכם בבית המשפט במידת הצורך ולהיאבק למען הגנה על הזכויות והאינטרסים של ילדכם ושלכם, תוך חתירה להבטחת פיצוי ראוי עבור הנזקים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו לכם.

בבחירת עורך דין רשלנות רפואית בלידה, חשוב לקחת בחשבון גורמים רבים כמו ניסיון מקצועי רב, רקורד חזק של הצלחה בתיקים דומים לשלכם, הכרת הליכי התביעה והחוקים הרפואיים הרלוונטיים להוכחת התרשלות בלידה ולא פחות חשוב מכך – חמלה אמיתית ומחויבות להצלחת התובעים.

תוכן עניינים