לוגו קול הזכויות חדש סופי לבד

רשלנות רפואית במעקב

להאזנה:

 

אנשים הסובלים מבעיות רפואיות כאלו ואחרות מסתמכים לרוב על רופאים כדי למצוא מזור. ככל שהבעיה גדולה יותר, התלות ברופאים גדולה יותר, ובהרבה מקרים, לא מדובר בבעיה שנפתרת ברגע, אלא בעיה ארוכה שמצריכה טיפול ומעקב ארוכי טווח. למרבה הצער, מעת לעת אנו שומעים על מקרי רשלנות רפואית מעקב אחר הריון או במעקב אחר מטופלים קטינים, המובילים לפגיעה בבריאותם. בשורות הבאות נסביר מה ניתן לעשות אם נפגעתם חלילה ממחדל כזה.

 

מהי רשלנות רפואית מעקב?

בנושא של רשלנות רפואית מעקב הוא דבר חשוב מאוד לשים אליו לב. מדובר בסוג של רשלנות רפואית המתרחשת כאשר צוות הרופאים לא מצליח לעקוב כראוי אחר מטופל. רשלנות רפואית במעקב זה משהו שיש לשים לב אליו, ויש להפריד אותו מטעויות רפואיות, שיכולות לקרות בתום לב ולאו דווקא נכנסות לקטגוריית הרשלנות.

 

מה ההשלכות של רשלנות רפואית בזמן מעקב רפואי?

ההשלכות של רשלנות רפואית במעקב עלולות להיות הרסניות ולהסתיים במוות או נזק תמידי. יש לא מעט סוגים של רשלנות רפואית אשר יכולים להיגרם מכל מיני סיבות. כלומר, לא רק רופאים יכולים להיות אשמים, אלא גם הצוות הלוגיסטי של בית החולים, אנשי הניקיון והסניטריה ועוד. לכן, חשוב להיזהר ולשים לב לדקויות.

דוגמה נפוצה לרשלנות רפואית במעקב היא כאשר חולה לא מצליח להזמין בדיקות מעקב או פגישות ייעוץ. דוגמה נוספת יכולה רופא שזיהה שיש בעיה כלשהי שדורשת התערבות של רופא מומחה, אך העדיף להסתמך על עצמו במתן הטיפול, דבר שגרם לנזק ארוך טווח אצל מטופל. כלומר, ישנם סוגים שונים של רשלנות רפואית בזמן מעקב אשר יכולים להתרחש בכל מיני מקומות.

רשלנות רפואית במעקב
רשלנות רפואית במעקב

 

מי עלול להיות אשם ברשלנות רפואית?

דוגמה נוספת של רשלנות רפואית במעקב היא כאשר קופת החולים לא מצליחה לתקשר כראוי עם המטופל לגבי הטיפול המתמשך שלו. לדוגמה, מטופל שעבר הליך כירורגי עשוי לדרוש בדיקות סדירות כדי לוודא שמקום החתך מתרפא כראוי. אם בבית החולים לא הצליחו להבהיר למטפל את חשיבות הטיפול, או לא יזמו מעקב, ייתכן שהמטופל לא יקבל את הטיפול הדרוש לו.

 

האם מטופלים יכולים להגן על עצמם מפני רשלנות רפואית?

בהקשר למעקב אחר מצבו הרפואי של ילד ולבטח כשמדובר בילד בעל צרכים מיוחדים, חשוב להבין שהורים יכולים לנקוט בצעדים כדי להגן על על ילדיהם. לשם כך חשוב לגלות ערנות יתרה למצבו הבריאותי של הילד ולתסמינים החריגים שהוא מציג, לא להסס לשאול שאלות לגבי הטיפול שניתן לו, לבצע מעקב אחר התיעוד הרפואי ואף לבקש חוות דעת שנייה אם נוצרים חששות או ספקות לגבי טיב הטיפול בילד.

 

מה יכול מטופל לעשות כדי למנוע רשלנות רפואית?

אם מטופל סבור כי הוא או ילדיו נפלו קורבן למקרה של רשלנות רפואית בביצוע מעקב רפואי, באפשרותו לנקוט בצעדים שונים כנגד הגורמים האחראים. ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית, אשר יכולה לסייע למטופל לקבל פיצויים על הנזק שנגרם לו או לילדו. לשם כך, יש לפנות לאנשי המקצוע המתאימים, בין אם זה עורך דין, או גורם רווחה שיסייע לפצות על הנזק.

 

כיצד ניתן לקבל עזרה כאשר ילד נפגע מרשלנות רפואית במעקב?

כאשר הנזקים של רשלנות רפואית במעקב נגרמים לילדים, המועקה היא גדולה יותר, והאתגר הפיזי, המנטלי והכלכלי הוא גדול יותר. כיום, ישנם אנשי מקצוע שיעזרו לכם להבין את הנושא של זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים על כל המשתמע מכך. זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים הן רבות והן יכולות להשפיע רבות על אנשים שמתמודדים עם הקושי הבלתי נתפס הזה.

 

לסיכום – הדרך להתמודד עם רשלנות רפואית במעקב

לרשלנות רפואית במעקב רפואי אחר מצבם של ילדים, עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת שילוו את הילד והוריו לשארית חייהם. לכן, הורים לילדים נפגעי רשלנות רפואית, זכאים לפנות לייעוץ מקצועי מול עמותת קול הזכויות שבמסגרתו נסייע להם לבחון את אפשרויות הפעולה הזמינות עבורם למיצוי זכויותיהם.

עמותת קול הזכויות מציעה סיוע מקיף לילדים והוריהם בדרך למיצוי זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים ומימוש של זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

אם אתם מעוניינים במידע נוסף על הגורמים המקצועיים שבהם תוכלו להסתייע בהקשר למעקב רפואי לקוי שפגע בילדכם, ובכל קושי אחר הנוגע למימוש זכויותיכם, צרו עמנו קשר בטלפון: 077-996-9258.

לא כל טעות אנוש היא רשלנות רפואית. השאלה היא לגבי כיצד פעל הרופא והאם כך מצופה מאיש מקצוע שאמור להיטיב עם המטופלים שלו. טעויות קורות ויקרו, אך השאלה אם ואיך היה אפשר למנוע אותן ומה גרם להן.

לא. כל מי שקשור לצוות הרפואי או למוסד הרפואי, יכול להיות חלק מרשלנות רפואית במעקב. זה יכול לבוא לידי ביטוי באי קביעת תור, או בדרך טיפול לא אחראית בה בחר הרופא. זה יכול להיות רלוונטי לכל מי שקשור למוסד הרפואי המדובר.

קל יותר לטעות לאורך זמן ובמהלך טיפול ארוך שכולל הרבה אבחונים, מאשר אירוע נקודתי כמו ניתוח, שהוא מפוקח ונעשה כיום עם צוותים גדולים והרבה מאוד מכשירים. נושא המעקב הוא מורכב וקשה יותר לכל המעורבים.

העבודה עם ילדים היא תמיד מורכבת וקשה יותר. כאשר הילדים נפגעים, ההורים הם אלו שצריכים לדרוש שיעשה צדק, שברוב המקרים מסתכם בפיצוי כספי שיסייע להם להתמודד עם העובדה שלילדם יש צרכים מיוחדים בעקבות פגיעתו מרשלנות רפואית.

תוכן עניינים