לוגו קול הזכויות חדש סופי לבד

רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

להאזנה:

 

אחת הדאגות הגדולות ביותר של אמהות לעתיד, היא הבטחת בריאות הילד שטרם נולד. לכן הטיפול הטרום לידתי בנשים הרות, כולל מגוון בדיקות אבחנתיות לאיתור בעיות בריאותיות אפשריות בעובר. כאשר הבדיקות אינן מתבצעות כנדרש, לא מפוענחות בצורה תקינה או שממצאיהן לא מובאים לידיעת האם לעתיד, ההשלכות עשויות להיות הרות אסון – תרתי משמע.

במאמר זה נתמקד בנושא של רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון, תוצאותיה המצערות והזכויות העומדות לרשות הנפגעים.

 

מהן ההשלכות האפשריות של אי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון?

כליה בודדת אגנית היא מצב שבו לעובר יש רק כליה אחת הממוקמת באזור האגן במקום המיקום הרגיל בבטן. ההשלכות הנפוצות של אי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההריון יכולות להיות חמורות ויכולות לכלול: סיכון מוגבר לסיבוכים כגון רעלת הריון או דלקות בדרכי השתן, סיכון מוגבר ללידה מוקדמת או משקל לידה נמוך, סיכון מוגבר ללידה שקטה של תינוק מת או מוות ביילוד אחרי הלידה ועוד.

 

מדוע חשוב לאבחן כליה בודדת אגנית כבר במהלך ההריון?

חשוב לאבחן כליה בודדת אגנית בעובר כבר במהלך ההיריון מכיוון שאנומליה זו עלולה להשפיע על בריאות האם והילד שטרם נולד. במקרים מסוימים, הכליה האגנית הבודדת עלולה להיות מוגדלת במהלך ההריון, מה שעלול להוביל לסיבוכים כגון רעלת הריון או דלקות בדרכי השתן. סיבוכים אלו- אם אינם מאובחנים ולא מטופלים כהלכה, עלולים לסכן את האם והילד כאחד.

כאשר גורמים רפואיים אינם מצליחים לאבחן כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון, הם עלולים להיות אחראים לכל נזק שנגרם לאם או ליילוד, ולעמוד לדין בגין רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון.

רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון
רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

 

במה מתבטאת רשלנות רפואית באבחון כליה אגנית בודדת?

רשלנות רפואית יכולה להתרחש כאשר רופא לא מצליח לאבחן כליה בודדת אגנית במהלך ההריון, למרות שיש לו הזדמנות לעשות זאת. זה יכול להתרחש עקב אי הפניית האם ההרה לבדיקות המתאימות או פענוח לקוי של תוצאותיהן. רשלנות רפואית עלולה להתרחש גם כאשר רופא לא מודיע לאם לעתיד על נוכחות של כליה בודדת באגן העובר, גם אם הבעיה אובחנה כהלכה.

 

כיצד מצופים גורמים רפואיים להימנע ממחדלים שמובילים לאי אבחון כליה בודדת אגנית בהריון?

ישנן מספר בדיקות שניתן להשתמש בהן כדי לאבחן כליה בודדת אגנית במהלך ההריון:

  1. אולטרסאונד: זוהי בדיקה לא פולשנית המשתמשת בגלי קול בתדר גבוה כדי ליצור הדמיה של פנים הגוף. אולטרסאונד נפוץ במהלך ההריון כדי לעקוב אחר גדילת והתפתחות העובר, וניתן להשתמש בו גם כדי לזהות כליה בודדת אגנית ביילוד.
  2. בדיקת MRI: זוהי בדיקת הדמיה מתקדמת יותר המשתמשת בשדה מגנטי חזק ובגלי רדיו כדי ליצור תמונות מפורטות של פנים הגוף. ניתן להשתמש ב-MRI לאבחון כליה בודדת באגן העובר, אך בדרך כלל לא נעשה בו שימוש במהלך ההריון עקב חששות לגבי בטיחות הילד שטרם נולד.
  3. סריקת טומוגרפיה ממוחשבת (CT): זהו סוג של צילום רנטגן המשתמש בטכנולוגיית מחשב כדי ליצור תמונות מפורטות של פנים הגוף. ניתן להשתמש בסריקות CT לאבחון כליה בודדת אגנית, אך בדרך כלל אין בהן שימוש במהלך ההריון עקב חששות לגבי חשיפה לקרינה.

 

רופאי נשים ומומחים בתחום המיילדות, ממלאים תפקיד קריטי באבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההריון. הם אחראים להפניית האישה ההרה לבדיקות הריון רלוונטיות ולפענוח התוצאות בצורה נכונה. כמו כן, עליהם למסור כל ממצא המתגלה בסקירות ההריון לאם לעתיד ולספק לה את המידע הדרוש לה כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי הריונה ובריאותה.

 

מה ניתן לעשות כאשר מתעורר חשד לרשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית בהיריון?

אי אבחון של כליה בודדת אגנית במהלך ההריון עלול לגרום לתוצאות חמורות הן לאם והן לילד שטרם נולד. גורמים רפואיים חייבים לקחת חלק פעיל באבחון ליקוי זה וחייבים להיות אחראים לכל נזק הנובע מאי אבחון נאות שלו במועד.

אם אתם חושדים בכך שנפגעתם – אתם וילדכם מרשלנות רפואית באי אבחון של כלייה אגנית בודדת בהריון, חשוב לפנות לייעוץ משפטי. עורך דין רשלנות רפואית מנוסה יכול לעזור לכם להבין את הזכויות והאפשרויות שלכם, ויכול להדריך אתכם בתהליך להגשת תביעת פיצויים.

 

כיצד ניתן להוכיח שהתרחשה רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון?

על מנת להוכיח שהתרחשה רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון בבית המשפט, יש להציג תימוכין לכך שבמקרה הנדון התקיימו רכיבי הרשלנות הבאים:

 

הפרת חובת הזהירות מצד הגורם המטפל

יש להוכיח שלרופא או הגורם שביצע סקירת הריון הייתה חובת זהירות כלפי המטופלת, וכי חובת זהירות זו הופרה. חובת זהירות נמדדת ביחס לסטנדרטים המקובלים בתחומו של כל רופא מומחה וגורם רפואי בכלל, אך גם באופן אבסולוטי מול אמצעי הזהירות וההיגיינה שמצופה מכל גורם במערכת הבריאות להקפיד עליהם על מנת שלא לסכן מטופלים.

 

הוכחת נזק

על מנת להגיש תביעה מוצלחת בגין רשלנות רפואית, על התובעים להוכיח כי נגרם לילוד ו/או לאמו נזק כתוצאה מפעולות (או חוסר פעולה) של גורם רפואי מסוים. פגיעה זו יכולה ללבוש צורות רבות, כולל פגיעה פיזית, מצוקה רגשית והפסדים כספיים.

 

הוכחת קיומו של קשר סיבתי בין הפגיעה בילוד לבין התנהלות הגורמים הרפואיים

על מנת להוכיח רשלנות רפואית יש לקבוע כי הפרת חובת הזהירות מצד הגורם המטפל היא שגרמה לנזק למטופל. הדבר מצריך הוכחת קשר סיבתי בין מעשיו (או חוסר הפעולה) של הגורם הרפואי שבא במגע עם המטופלת ההרה לבין הנזק שנגרם ליילוד. במקרים רבים, תביעות רשלנות רפואית דורשות הצגת עדות של רופא מומחה בבית המשפט.

עדות זו יכולה לסייע בביסוס הטענה לחריגה מסטנדרט הטיפול שהיה מצופה מהרופא, ודיון בסוגיה האם סטנדרט זה הופר במקרה הנדון. חוות דעת מרופא מומחה יכולה גם לסייע לבסס את הקשר הסיבתי בין התנהלות הנתבע לבין אי אבחון הבעיה הרפואית בעובר והנזקים שנגרמו לתובעים בשל כך.

 

לסיכום – הדרך למימוש זכויות במקרי רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

רשלנות רפואית באי אבחון של כליה בודדת אגנית במהלך ההריון עלולה להיות בעלת השלכות חמורות הן על האם והן על הילד שטרם נולד. אם אתם חושדים שנפגעתם מרשלנות רפואית מסוג זה, חשוב לפנות לייעוץ משפטי כדי להבין את הזכויות והאפשרויות שלכם.

הוכחת קיומה של עילת תביעה בתיקי רשלנות רפואית באי אבחון של כלייה בודדת אגנית במהלך ההריון, מחייבת את התובעים להוכיח כי התרחשו רשלנות, נזקים, הפרה של חובת הזהירות מצד הנתבעים וקשר סיבתי בין המרכיבים הללו. בעזרת ליווי משפטי וחוות דעת רפואית ממומחה בתחום המיילדות, גדלה הסבירות להצלחה בתביעה כזו ולקבלת פיצוי ראוי לתובעים.

אם אתם מחפשים הכוונה לקראת הגשת תביעת רשלנות רפואית בגין אי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון, תוכלו לפנות אל עמותת קול הזכויות ולקבל הדרכה ראשונית למציאת עו”ד רשלנות רפואית שיוכל ללוות את התיק שלכם ולחבר אתכם לרופאים מומחים לטובת קבלת חוות דעת רפואית משפטית מתאימה.

לקול הזכויות ניסיון רב בקידום זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים לצד זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים וכן במתן תמיכה למשפחות המתמודדות עם מצבים משני חיים בעקבות רשלנות רפואית. אל תהססו לפנות אלינו לקבלת סיוע.

רשלנות רפואית באי אבחון של כליה אגנית בודדת בהריון היא מחדל רפואי שמתבטא בכך שרופא נשים לא מצליח לאבחן כי לעובר כליה בודדת הממוקמת באגן במסגרת בדיקות הסקר בהריון, למרות שיש לו הזדמנות ואמצעים לעשות זאת. הדבר יכול להתרחש עקב אי הפניה של המטופלת לבדיקות המתאימות או פענוח שגוי של ממצאיהן.

ההשלכות של כלייה אגנית בודדת שאינה מאובחנת במהלך ההריון, עשויות להיות חמורות ויכולות לכלול סיכון מוגבר לסיבוכים כגון רעלת הריון או דלקות בדרכי השתן, סיכון מוגבר ללידה מוקדמת או משקל לידה נמוך ביילוד וסיכון מוגבר לפטירת היילוד או “לידה שקטה”.

אם אתם חושדים שנפגעתם מרשלנות רפואית באי אבחון של כליה אגנית בודדת במהלך ההריון, חשוב לפנות לייעוץ משפטי. עורך דין רשלנות רפואית מנוסה יכול לעזור לכם להבין מהן הזכויות ואפשרויות הפעולה שלכם, ויכול להדריך אתכם בתהליך להגשת תביעת פיצויים בגין המחדל.

המרכיבים המרכזיים להוכחת רשלנות רפואית באי אבחון של כליה אגנית בודדת בזמן ההיריון, כוללים הוכחת רשלנות מצד הנתבעים, הוכחת קיומו של נזק לתובעים והוכחת קיומו של קשר סיבתי בין השניים.

תוכן עניינים