לוגו קול הזכויות חדש סופי לבד

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

להאזנה:

 

לרשלנות רפואית באבחון עלולות להיות השלכות חמורות על המטופלים, המובילות לעיכוב במתן טיפול, לטיפול שגוי ואף לביצוע הליכים מיותרים ומזיקים. הדבר גם יכול לגרום למצוקה רגשית וכלכלית לנפגעים ולבני משפחותיהם. כאשר מדובר בפגיעה שנגרמה לילדים בעקבות רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי – הדבר חמור אף יותר ויש מקום לשקול נקיטה בצעדים מתאימים.

 

מהי רשלנות רפואית?

לפני שיודעים לזהות רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי יש להבין מה היא רשלנות רפואית באופן כללי. רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופא, אח, או כל גורם רפואי אחר, לרבות גורמים רפואיים לוגיסטיים, לא מספק למטופלים שלהם טיפול מתאים, וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל.

במקרה של אבחנה שגויה, רשלנות רפואית עלולה להתרחש אם הצוות הרפואי לא מצליח להעריך כראוי את הסימפטומים של המטופל, להזמין בדיקות מתאימות או לשקול את כל האבחנות האפשריות, לרבות בדיקה אצל רופא מומחה אחר. בעיקרון, הרשלנות מתרחשת כאשר הרופא לא פעל לפי הסטנדרטים המקובלים ולפי הפרוטוקולים הידועים בעולם הרפואה.

 

במה רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי של ילדים או עוברים עשויה להתבטא?

רשלנות רפואית באבחון ילדים מתייחסת למצבים שבהם גורם רפואי אינו מצליח לאבחן או מאבחן באופן שגוי את מצבו הרפואי של עובר, תינוק או ילד, מה שגורם לנזק או פגיעה בילד/ה.

רשלנות רפואית באבחון ילדים יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים כשהעיקריים בהם הינם:

  1. אבחון שגוי לבעיה רפואית חמורה: למשל, כשל באבחון סרטן או בעיית לב אצל ילד, מה שעלול לגרום לעיכוב במתן טיפול ולפגיעה בסיכויי ההחלמה של הילד.
  2. מתן אבחנה לא מתאימה: רופא עלול לייחס את התסמינים שהעובר או הילד מציג לבעיה הרפואית הלא נכונה, מה שעלול לגרום לכך שהילד יקבל טיפול שגוי או לא יטופל כלל.
  3. אבחון מושהה: עיכוב באבחון הילד, עלול לגרום לנזק לילד עקב עיכוב במתן טיפול.
  4. אי ביצוע בדיקות מתאימות: אי הפניית הילד או האם ההרה לבדיקות הנחוצות לאבחון מצבם הרפואי, עלול לגרום לעיכוב באבחון ולפגיעה בילד.

 

כמובן, כשמדובר במחדלים רפואיים המובילים לאבחון רפואי שגוי של ילדים או בעיות רפואיות בעוברים בזמן ההריון, מרווח הטעות הוא צר יותר, ומחיר הטעות – גבוה יותר. לכן אם אתם חושדים שילדכם נפל קורבן לרשלנות רפואית באבחון ילדים, חשוב לפנות להכוונה לגבי הגורמים שבהם ניתן להסתייע במקרים של פגיעה בעקבות רשלנות רפואית באבחון.

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי
רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

 

כיצד ניתן למנוע אבחנות רפואיות שגויות?

צוותים רפואיים צריכים להקדיש זמן מספק כדי להקשיב לדאגות המטופלים, להעריך בקפידה את הסימפטומים שלהם ולהזמין בדיקות מתאימות. בנוסף, יש להכשיר את הצוות הרפואי לזהות ולהימנע מהטיות קוגניטיביות שעלולות להוביל לאבחנות שגויות.

כך יכול להימנע מצב של רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי בהריון שכן בדיקות הריון לרוב לא נעשות תחת לחץ. כנ”ל לגבי רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי של תינוקות או רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי של ילדים גדולים יותר.

 

מה צריך לעשות כאשר חושדים באבחנה רפואית שגויה?

אם מטופל חושד באבחנה שגויה, עליו לדבר ולבקש חוות דעת נוספת מהרופא שלו. המטופלים צריכים גם לשאול שאלות לגבי האבחון והטיפול שלהם. אם מטופל סבור כי נפל קורבן לרשלנות רפואית, עליו להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית לגבי הגשת תביעת פיצויים.

אם נפגעתם בעקבות רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי של העובר או הילד שלכם, חשוב שתדעו לברר לגבי הנושא של זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים ואף לגבי זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים כדי שתוכלו לקבל את המענה הנכון למצבכם.

 

לסיכום

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי בהריון, בלידה או בילדות, עלולה להביא להשלכות חמורות שילוו את הילד ואת הוריו למשך שנים רבות. בהתאם לזאת, הורים לילדים שנפגעו ממחדל רפואי כזה, זכאים לפנות לייעוץ ולקבל הכוונה מקצועית לגבי אפשרויות הפעולה הפתוחות בפניהם.

עמותת קול הזכויות מציעה סיוע מקיף לילדים והוריהם בדרך למיצוי זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים ומימוש של זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

אם אתם מעוניינים במידע נוסף על ערוצי הפעולה שבהם ניתן להתמודד עם אבחון רפואי שגוי שהסב נזקים לילדכם, אנו כאן עבורכם. צרו עמנו קשר טלפוני עוד היום ואנו נסייע לכם: 077-996-9258.

מדובר בסוג של רשלנות רפואית בה צוות רפואי מאבחן בעיה רפואית בצורה לא נכונה, ואף פועל בצורה לא נכונה ולא לפי הפרוטוקול, במה שמסתיים בגרימת נזק פיזי או נפשי למטופל שלו. 

ההשלכות של רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי יכולות להיות הרסניות. מטופלים עשויים לקבל טיפול לא נכון, שעלול לגרום לנזק נוסף לבריאותם. הם עשויים גם לחוות עיכוב בקבלת הטיפול הנכון, וכן הם עלולים להיות נתונים להליכים מיותרים ומזיקים, שיובילו לנזק פיזי ורגשי נוסף.

כדי להוכיח רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי צריך המטופל להוכיח שהרופא לא פעל כמתבקש ממנו ולפי הסטנדרטים הראויים של עולם הרפואה. הוא יצטרך להגיש מסמכים ולעבוד עם עורך דין שמתמחה בתחום כדי לנצח במשפט.

אם מטופל זוכה במשפט של רשלנות רפואית, הוא יכול לזכות בפיצוי כספי גדול מאוד, בהתאם לבעיה הרפואית שלו. זה יכול להסתכם בסכומים שמכסים את כל ההוצאות הרפואיות וכן מאפשרים לאותו אדם ולמשפחתו חיים נוחים ביחס לסיטואציה.

תוכן עניינים